Jestem licencjonowanym kierowcą wyścigowym i pilotem rajdowym. Dzięki uprzejmości firmy Insidegarage mam przyjemność przedstawić swoją historię.
Motosport od zawsze był moją pasją, już jako mały chłopiec interesowałem się wyścigami i rajdami samochodowymi. Marzyłem o tym, aby zostać kierowcą i ścigać się z najlepszymi. Dzięki uporowi i ciężkiej pracy marzenie to udało się po części spełnić ale jak każdy, kto choćby liznął motosportu chciałbym kontynuować to co najlepsze – ściganie się.
Moja przygoda z profesjonalnym sportem samochodowym rozpoczęła się w 2012 roku. Jestem pierwszym kierowcą wyścigowym w Polsce, który przesiadł się z wirtualnych symulatorów komputerowych na prawdziwy tor wyścigowy – zostałem finalistą programu GT Academy (1 milion uczestników w całej Europie), dzięki czemu wziąłem udział w obozie szkoleniowym na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii. Znalazłem się pod opieką Sebastiana Buemiego (kierowca testowy F1 Red Bull) oraz byłem szkolony przez kierowców Formuły 1 takich jak Johny Herbert, Rene Arnoux, Vitantioni Liuzzi. O moich sukcesach w GT Academy pisało ponad 30 portali internetowych, a także czasopisma motoryzacyjne m.in. Top Gear, Auto Świat czy Bravo Sport. Moje zmagania można było zobaczyć śledząc serię odcinków Gran Turismo Academy 2012, emitowanych przez telewizję TVN Turbo.
W sezonie 2013/2014 kilka osób uwierzyło we mnie tak, jak ja w siebie, dzięki czemu miałem okazję z powodzeniem ścigać się na torach Europy w pucharze VW Castrol Cup – punktowałem w każdym wyścigu. Brak doświadczenia mi nie przeszkodził. Stawałem na podium obok najszybszych zawodników. 7 razy byłem w TOP5 w sesji kwalifikacyjnej.
W roku 2017 pełniłem funkcje szpiega w zespole Tiger Rally Team w ERC (European Rally Championship) – byłem po części odpowiedzialny za informowanie zmian dotyczących opisu, zmian trasy oraz doboru opon do danych warunków panujących na odcinku rajdowym. zdobyliśmy Vicemistrzostwo Polski w RSMP (Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski).
Mocna chęć rywalizacji i pociąg do motosportu spowodowała, że zadebiutowałem jako pilot rajdowy w RSMŚL (Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa śląska) u boku Macieja Sordyla zdobywając w sezonie 2 miejsce w klasie RO1. Znalazłem również się na Barbórce Warszawskiej z Damianem Kostką wywalczając przejazd na kultowej Karowej.
Oprócz wyżej wymienionych działań sportowych zajmuję się działalnością szkoleniową, przygotowując zarówno amatorów, jak i profesjonalistów do jazdy po torze – byłem indywidualnym instruktorem Polsko – Angielskiego zespołu wyścigowego, który startował w wyścigach długodystanowych w samochodzie Ginetta G40 GT4.
Prowadzę Szkolenia na eventach Profiauto, Infiniti Polska, jestem również oficjalnym instruktorem toru Jastrząb oraz Silesia Ring. Współpracuję z firmą Autoprezent: przejechałem tysiące kilometrów w samochodach takich jak Ferrari 458, McLaren 650S, Lamborghini Gallardo, Nissan GTR, Audi R8 – dzięki temu umiem szybko odnaleźć się w każdym samochodzie oraz wykorzystać jego aspekty niezależnie od mocy i rodzaju napędu.
Moja nietuzinkowa kariera i dotychczasowe osiągnięcia to dowód na to, że dzięki pasji i ciężkiej pracy można wiele osiągnąć – ale talent i pasja to niestety nie wszystko – w 2018 roku planuję wziąć udział w zawodach Audi Sport ABT TT CUP 2018. Jest to puchar organizowany na torach wyścigowych w Niemczech, Holandii oraz Austrii – m.in. na torach Red Bull Ring, Nürburgring, Hockenheim . Zawody te są ogromnym przedsięwzięciem medialnym oraz logistycznym. Puchar ma ogromną rzeszę fanów – tylko na kanale FB organizatora jest ich ok 240 tysięcy, na trybunach zasiada ok. 508 tysięcy kibiców.
Jestem pewien, że moje doświadczenie zaprocentuje w tym sezonie i będę w stanie włączyć się w walkę o czołowe lokaty. Żeby jednak móc pokazać pełne spektrum moich możliwości we wszystkich wyścigach, potrzebuję zmierzyć się z największym przeciwnikiem wszystkich zawodników – budżetem!
Krystian Korzeniowski